måndag 18 april 2016

Grönläppad mussla



TantKarin börjar bli lite stel och det är kanske inte så konstigt då hon nyss fyllt 13 år. Inte så märkvärdigt, men för en liten silverperser är det en aktningsvärd ålder. Så efter moget beslut, bestämde vi oss för att testa Grönläppad mussla på liten tant och JÄKLAR I MIN LÅDA vilken fart det blivit på henne.
Hon är mycket piggare och visar betydligt mer smidighet när hon ska hoppa upp på exempelvis en stol. Pratade med veterinären om detta och han tyckte vi kunde testa detta på Bönan också. Hm... kanske vore något för mig med... Grönläppad mussla. Vet i katten vad det är, men pigg och smidig blir man.






Idag visade Bönan lite mer go när vi på lunchen tog en promenad i parken utanför vårt hus. VEM kan motstå en grop... INTE Bönan i alla fall. Blev glad att se hennes iver att undersöka gropen. Nu är hon snart sitt vanliga jag igen.

 


Så var det de där med skor. Tog mig en funderare och med sorg i hjärtetrakten kastade jag ett gäng. Ska dock erkänna att de sett sina bästa dagar och flera av dem var så torra i skinnet eller i tyget att de sprack från sulan när jag satte på mig dem. Men, det finns inget som inte har något gott med sig... Nu har jag plats för nya skor...si så där 25 - 30 par ska jag nog kunna klämma in i den nya skogarderoben. DET är bra.


 


 Nu har jag några kartonger att pyssla med.

Må gott




2 kommentarer:

  1. Grönläppad mussla kanske är något för vår gamla katt. Gott att Bönan börjar pigga på sig.
    Tydligen är du lika skogalen som jag, hinner inte använda alla, det blir mest favoriterna som jag stoppar fötterna i.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli en himla fart på Er gamla katt :-)

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...