söndag 3 april 2016

Mitt i flytten spelar ÖSK mot Djurgården




Vi flyttar... jorå... i fredags kl. 13.00 fick vi nycklarna och T åkte efter det med Bönan till mina föräldrar så hon får leva pensionärsliv denna vecka. Hon skulle INTE gillat det som händer i hennes bo just nu, så det är lika bra att få slippa det. 
Hon tar långa promenader, får massage, god mat och ligger framför kaminen eller på solstrimman på altanen... Det är bra det.





T och jag hade tänkt tapetsera i storarummet och i  matsalen...jojo... det ÄR en matsal, det står så på ritningen och hallen men det struntar vi i... tapeterna är bra... kanske inte tipp-topp... men vi väntar tills vi vet om vi gillar dem för att vi är trötta eller för att vi verkligen gör det.
I morgon kommer dock hyresvärdens målare och tapetserar sovrummet och pigkammaren... DET behövs däremot och det är inget vi behöver kosta på själva. Himla bra.
Köket kommer vi tapetsera... två våder är vad som går åt och det gör vi själva. Denna gång är vi himla färgglada i färgvalen och har valt mörkblå tapet. Japp... håll i er. 


 
 



Här... på vår gata i stan... händer det massor. Vi bor granne med Behrn Arena och i dag spelar ÖSK mot Djurgården och jag ska villigt erkänna att jag blev förvånad över cirkusen... För det var det...cirkus.
Bengaliska eldar och väldigt mycket ooooååååååaaaaa... oooooåååååaaaa... Ni vet... primalvrål från på tok för mycket förfriskade supporters med på tok för mycket testosteron som uppenbarligen varit förtryckt under en längre tid och nu tilläts blomma ut... Parken nedanför oss behöver i alla fall inte någon gödning de närmsta veckorna... det såg de för mycket förfriskade supportrarna till. Det kommer blomma fint i parken... fläckvis.





Nu dags att äta något innan jag blir sur.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...