lördag 3 september 2016

Kräftfiske i Svartån




Igår var vi bjudna på kräftfiske i Svartån. F;s föräldrar hade fått en plats vid slussen och vi promenerade dit vid 18.30... Innerligt tack för en jättetrevlig kväll. Gott att äta och dricka samt trevligt sällskap... glada skratt och fin utsikt.
Fångsten var väl inte så stor... typ tre stycken... men tillställningen var desto större... Utmed Svartån... från slottet ner till slussen var det kalas. Bord stod uppdukade och oset från alla grillar låg som en slöja över hela området.
Räkbåten kom förbi och slussade ut mot Hjälmaren...människor i alla åldrar strosade längs stadsparken och Stora holmen... Det var kalas i stan och vi njöt av att vara en del av detta. Något vi "missat" under åren vi inte bott "mitt i smeten" utan en bit utanför i villaområdet.



 



Nu har vi en bil att hämta ÄNNU en gång på bilverkstan... Gång nummer 7 inom loppet av två månader. Vi har pratat med bilförsäljaren och på måndag går köpet tillbaka. Vi har endast kört med bilen sammanlagt sex dagar under tiden vi ägt den... det är INTE bilen eller modellens fel, utan inkompetenta bilmekaniker på bilverkstäderna... Nu är så mycket bytt på bilen... eller de säger att de bytt och vid närmare koll visar det sig att de inte bytt men tagit betalt av bilförsäljaren...att vi inte längre litar på vad som är gjort och inte... Köpet går tillbaka och bilfirman får kolla upp allt och sälja bilen till någon annan.
När jag lugnat ner mig och inte är lika förbannad längre över bilverkstädernas (två stycken) inkompetens... ska jag noga överväga om jag ska gå till media med detta... eller om jag ska lägga ner det... Inget ska dock ske i "sinnu" som min mammas farmor sa.

Må gott



2 kommentarer:

  1. En välsignelse att bilköpet går tillbaka, allt det jobb ni haft tar ju så oändligt på kraft och humör!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooo ja... Bilverkstäder från helvetet är inte kul att ha kontakt med.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...