söndag 25 september 2016

Om jag vinner stort...





I fredags tog vi ett beslut och det var att låta hösten ta över Paradiset... så idag fixade vi inför kung Bores ankomst. Frostade av frysen, tog hem solcellsanläggningen, tömde sängen på sängkläder och ställde undan utemöblerna.
Vi har ännu inte tagit upp båten och förhoppningsvis kanske vi kan åka till Paradiset någon helg till innan vi får hjälp med att dra upp den.
Vanligtvis klarar vi det själva, men i år (fortsätter tjata om det låga vattnet) är det så himla lågt vatten att vi måste ha hjälp med att vinscha upp härligheten.

Hörde förresten att några båtar som ligger i ett sommarstugeområde vi åker igenom, hade blivit bestulna på sina motorer... Jag blir så himla trött.
Igår vid sommarstugeområdet träffade vi en ung kille (inte fyllda 20) som var jätteledsen över att hans motor blivit stulen. Att fiska är hans stora intresse och nu måste han ro. Motorn han hade var inte stor... inte dyr... inte ny... inte snabb men den var hans och det han fick ut på försäkringen var så lite att han inte kunde köpa sig någon ny.
OM jag vinner stort på min trisslott som ligger i väskan...kommer jag köpa honom en ny motor.



 
 


Nu väntar en pizza och en tv-kväll i soffan.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...