fredag 16 september 2016

"Pinupskor och pinnben"





Så är det fredag... igen. 
Ibland känns det som om veckan bara består av måndag och fredag... Däremellan är det något diffust som susar förbi. Något som blir en enda dag och gör att jag har svårt att säga vad jag gjorde i tisdags eller i torsdags... Helgen går aningen (läs skitmycket) för fort och hur mycket jag än försöker få dygnet att bli 30 timmar så går det inte - varken på helgen eller vardagarna.
I ärlighetens namn hinner jag inte allt "som ligger på mitt bord" och jag ber tusen gånger om ursäkt för att någon ibland får vänta på det jag borde hunnit gjort för länge sedan... Det är inte min mening att vara långsam eller glömma jag gör så gott jag kan.
Ibland fräser jag... mer än jag borde...men jag hoppas jag kan hålla mina fräsningar inom mig...och att ingen behöver få ut för att jag i mitt huvud fräser och bara vill lägga mig ner och självdö.
Kanske blir bättre snart... när jag fått sova ut.







Sommarfötterna har jag fortfarande kvar... Randiga av solen och de skor jag lallat runt i hela sommaren. Sommarfötter som påminner om Paradiset... varma vindar... sol... och stenplock. 
Jag ska vårda ränderna och jag önskar att de aldrig går ur, utan att sommaren snabbt kommer åter innan ränderna bleknat och blivit en del av min vintergenomskinliga hy.





Det ser lite kul ut när jag har skor utan strumpor och på jobbet får jag kommentarer om mina randiga fötter och de senaste inköpta skorna...även kallade "pinupskorna" av några av mina arbetskamrater.
"Pinupskorna" är supersköna... klacken nio centimeter vilket gör mig till en oerhört reslig kvinna i modiga 171,5 cm över havet... med "pinnben". Joråsåatt... Pinuppskor och pinnben... lallar jag runt med på jobbet och jag går himla stadigt, fort och med rak rygg.




Nu suger vi tag i resten av fredagen...

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...