onsdag 12 juli 2017

Chockrosa och lila linnedukar kommer till användning





Idag är det en "mellandag" och vi vet ännu inte var den landar.
Just nu går tvättmaskinen för fullt och T är ute med två ytterst trötta dobermannflickor. Jag lovar... de gör inte många knop.
Jag försöker få undan så mycket tvätt det bara går och låter det som får plats torka på balkongen. 






TantKarin bryr sig inte nämnvärt om vad vi håller på med. Hon är inne i en fas där hon dissar det mesta och vill inte ens ligga vid T:s fötter på nätterna. Något hon annars brukar göra och det UTAN undantag.
Hon har ju haft fullt upp med att styra upp fyra dobermannflickor och en liten 7-årig pojke och det kostar på för en 14-årig Tant i sina bästa dar.






Själv håller jag på med lite olika projekt som legat ett tag. Kan ju inte sitta och titta på tvättmaskinen när den snurrar runt.

Har några färgglada linnedukar ligger i linneskåpet. Chockrosa och lila är inte riktigt vad jag har lust att ha på bordet när jag dukar och därför har de blivit liggandes i många år. Dessa dukar håller jag på att sy örngott av och det funkar jättebra att sova på. Har ju två kuddar när jag sover och till påslakansetet hör det bara med ett örngott... så... nu banne mig är det färgglatt värre.



 


Nu... dags att hänga en maskin med tvätt... eller rättare sagt... hänga tvätten som ligger i maskinen.

Må gott





1 kommentar:

Kul att Du har lust att skriva några ord...