torsdag 3 augusti 2017

Man kan starta dagen med att sova middag



Man kan starta dagen på olika vis... Vår dag startade med att telefonen ringde kl. 06.30 och när jag svarar hör jag min pappa säga "nu åker jag".
Då visste jag att jag har lite mer än en timme att fixa ruinerna (läs morgontoalett) innan det är dags att starta båten och hämta på bryggan.

T tyckte att han kunde starta dagen med att sova middag på "gräddhyllan". Också ett sätt att dra igång morgonen på.





Panelbytet fortskrider... Idag såg T att panelen till vänster om dörren... inte är samma som den han köpt i år. All panel vi har på huset är Z-panel, men köpt vid olika år på samma byggvarufirma... men den har liiiite olika profil... Så... för den som kikar noga, och det är ju klart att ALLA gör... kan man se att profilen inte är riktigt lika på de fyra väggarna. MEN som T sa... Det ska vara samma panel i det väderstreck väggen är... så... Idag lade han ca 1,5 timme på att plocka bort nyskruvad panel och skruva dit den med rätt profil. Noga det här... Jättenoga.


 



Vi har 13 kg kärlek hos oss i några dagar...och han har fullt upp med att undersöka allt och då menar jag ALLT. Det betyder att han tog kväll redan vid 16-tiden. 
Savannah har vandrat mellan sol och skugga... fast mest har hon legat i sin bädd i sovrummet och fullkomligt ignorerat världens gång medan Julia har gjort allt vad som står i hennes makt att få igång ett bra bus med Bill.


 
 
 
 


Nu väntar en dusch och en film...

Må gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...