lördag 12 augusti 2017

Savannah på väg till Norge




Igår efter jobbet packade vi snabbt och åkte till ön... Vi kom nästan samtidigt till bryggan som Anette och hennes flock... Vi kom i sol... och idag åkte vi hem i ösande regn.

Vi är ju som sagt fodervärdar åt vår bruna dräktiga prinsessa Savannah och nu... i skrivandets stund är hon på väg till Norge för att föda sina bäbisar...Jag hoppas innerligt att allt går bra och att hon får några tjocka, fina, välmående knyten som får växa upp till lika fina och kärleksfulla dobermann som Savannah är.


 



När Anettes son visade sig blev Savannah överlycklig och kom ut ur sovrummet och den varma bädden... Hon sprang med de andra flickorna och passade på att gosa med L så mycket hon bara hann med... Hon var dock inte riktigt lika rask som vanligt... det är ju hon som brukar vara snabbast och mest ihållig. Nu var hon aningen tung och gav upp när det tog emot för mycket... INTE så konstigt... hon är ju i "åttonde månaden". När jag var i det stadiet skulle jag för mitt liv inte kunna springa och hoppa som hon gjorde detta dygn.


 
 
 
 
 


Nu är det dags att lägga mig i soffan och titta på någon film... eller så...


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...