onsdag 30 augusti 2017

- Hon med det vilda håret




Igår hade vi friluftsdag (lära-känna-dag) med alla våra elever... mycket skulle förevigas och som alltid springer jag runt med kameran för att hinna med alla roligheter. Igår blev även jag fotograferad... Tack Katja för bilderna...

Igår var en pedagog som skulle förklara för en ny elev vem jag är... en annan elev hörde detta och hjälpte till med en rätt tydlig beskrivning...

- Det är hon med det vilda håret.

Alla höll med... så även jag... Mitt hår går inte att styra på något vis och på hösten går det åt MÄNGDER med spray för att få någon som helst ordning i o-ordningen.



Foto: Katja N.
Foto: Katja N.


Annars... sista onsdagen i augusti... Jag håller fortfarande på med tvätten efter helgens bravader. Gäster och fyra vovvar i Paradiset... Tvättar lakan... tvättar mattor... Det var ju aningen "daggigt" i marken på mornarna och detta medförde skitiga tassar på mattorna. Jag lät det vara och tog hem Paradisets trasmattor i söndags... dessa hänger nu rena på tork... och en stor hög med stryktvätt väntar på att bli omhändertagen.



 
 


Dags att ta tag i stryktvätten.


Må gott




2 kommentarer:

  1. Det vilda håret, ha ha, det har jag också och inte använder jag spray, det får vara som det är.
    Härligt med trasmattor, det har jag både i stugan och hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag låter det vara, ser det ut som om jag kammat mig med degkrokarna. :-)

      Må gott

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...