lördag 16 september 2017

Sent ska blomman vakna...





Igår vid lunch bestämde vi oss för att packa och åka till Paradiset efter jobbet...och vid 14-tiden fick vi reda på att vi även skulle få nattbesök i gäststugan.
Vi åt oss genom kvällen... skrattade och talade djupheter... och somnade med en stilla sjö runt oss.
"En lisa för själen" sa Maria när hon vaknade...


 


När T kört iland besöket tog vi tag i sådant som behövde göras... Klippte gräs... rensade... skruvade...bar grus, röjde och åt... Vi fick massor gjort och vi hade svårt att bestämma oss för om vi skulle stanna en natt till eller åka hem...

Dagen var i strålande sol och vindstilla och jag frös inte en sekund... Jag tog mig tid att titta på alla sena blommor som slagit ut under veckorna vi inte varit där...
Paradiset ligger i en annan växtzon än stan... sjön ligger ca 100 meter över havet och det märks... Det mesta är sent, om det över huvud taget går alls att odla. 


 
 
 
 
 
 
 
 


Vi beslöt oss för att åka hem... Åskan började mullra i norr och himlen gick från fint blå till mörk, nästan svart...och just när vi satte oss i bilen... kom regnet.

Nu är flickorna nyduschade och vi har vilda planer på att äta någon med massor av fett och kolhydrater... 


Må gott






 


4 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder från ett vackert Paradis!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder du lagt ut (inte förvånad, då jag vet hur duktig du e med kameran), men så kul att se hur paradiset ser ut, då man inte kommit för sig att åka ut ännu. Men vem vet, plötsligt händer det (har jag hört). kram Thomas Å.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla... Men jag har ju sagt att Du ska ställa Dig på bryggan så hämtat vi upp.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...