söndag 3 mars 2019

Ny tapet i kapprummet



För en vecka sedan tapetserade vi klart kapprummet och om jag är ärlig... så tog det några dagar innan jag vant mig vid att inte ha "ljusa snippor på rad" på väggen utan färgglatt gråblå tapeter med blomrankor. Jorå... Nu har jag vant mig och jag älskar tapeten mer och mer för var dag som går.

Vi bor i en "våning"... för det är det sa min mamma... Ingen lägenhet, för har man "pigkammare, kapprum, hall och matsal" inskrivet i ritningen så är det en våning. Så vi kör på det. VÅNING.



 
 


Nu är i alla fall kapprummet färdigt. Har inte bestämt mig än om jag ska byta draperi till ytterdörren. Den... ytterdörren alltså, är väl inte den snyggaste, därav draperi.


 
 
 


Nu är det dags för mat. Det är inte bra att går hungrig.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...