torsdag 19 september 2019

Frihet i koppel



I måndags opererades T och vår värld går långsamt för tillfället.
T ligger kvar hemma när jag åker till jobbet... Första dagarna gick han inte ut med flickorna själv utan "lallade" lite bakom mig när vi tog små korta promenader. Långsamt och med korta steg var det han klarade av.
Nu kan han gå utan att kvida i varje steg... och han fixar en vända i parken med flickorna... Normalt har han halsband och koppel på dem men nu har han "halti" (nosgrimma) då vi inte kan riskera att stygnen går upp.

Det är inte kul för flickorna att ligga inne med husse hela dagarna så en vända till den nedlagda golfbanan fick det bli.
Här har flickorna långkoppel på... ja... jag vet... det kan bli en olycka... men det kryllar av rådjur, harar och andra spännande djur i det höga gräset och jag vill inte riskera att flickorna drar efter ett gäng vildsvin eller någon råbock. Det kan vara lockande om det flyger upp något mitt framför "näbben" på dem.




 
 


Nu lite film och sedan sängen.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...