söndag 8 september 2019

När dimman lättar





Lördag till söndag i Paradiset och i morse vaknade vi inbäddade i tjock dimma. Så himla tät att vi blev blöta av att gå ute.
Ljuset var magiskt och alla ljud dova men skarpa... vet i katten hur jag ska förklara.




När dimman lättade parkerade sig de fyrbenta på bryggan... och Bill som fått bli med hade fullt upp med att vila mellan rusningarna.

 
 


Så kom jag på Julia med att "klippa" buskarna... Inte någon jag gillar och det fick hon höra. Tror dock inte fröken bryr sig, men nu vet jag vem marodören är.


 



Så har jag "skördat"... Klippt ner persiljan och gräslöken för att ta med hem och lägga i frysen.




Så har vi byggt... och målat.



och ÄNTLIGEN... i veckan som gått, kom handfatet jag beställde i början på sommaren... Precis lagom stort eller litet hur man nu ser det och precis lagom högt.

 
 
 
 
 
 
 


Vi har börjat städa inför stängningen av Paradiset... Vemodigt men nödvändigt. Än kan vi vara där några helger till... men i ärlighetens namn... det är rått och kallt på morgon och kväll... och snart lägger sig isen.

Nu är vi hemma i stan igen... tvättmaskinen går för fullt och jag ska ta mig en smörgås.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...