söndag 22 september 2019

Startskottet för den "riktiga hösten"




Vi har tagit en långsam helg...
Fredag firade vi en lugn födelsedag... min födelsedag och som alltid fyller jag 23. 
Min födelsedag är startskottet för den "riktiga hösten"... När löven börja bli gula... temperaturen sjunker... Paradiset stängs... de sista blommorna i trädgårdarna tas in och båten ska upp.



 
 
 



Igår åkte vi med matsäck till Paradiset och njöt vi av strålande sol och nästan vindstilla sjö.




Jackson och hans människa kom med gofika och vi satte oss på en sten i söderläge och hummade över hur varmt och skönt det var.





Hundarna ville vara där vi var så det blev aningen trångt på stenen...och om någon har en muffins i handen är inte Savannah sen att försöka "glo" den över till sig.


 



Så skulle Jackson fotograferas... Det gick så där... eller om jag ska vara jätteärlig... Det gick inte alls. Var än Jackson var... där var flickorna... och OM Jackson var ensam... så hade han inte lust att bli bra på bild.
Vi får ta en tur och hälsa på dem och låta flickorna vara kvar i bilen under tiden vi fotograferar.


 


"Jackson gillar pinnar" sa hans människa och plockade upp en pinne.
Jackson gillar inte pinnar lika mycket som flickorna... Kolla deras blickar...


 



Uppenbarligen är det så jobbig att vara fotomodell att man (läs Jackson) måste ta en tupplur under rönnen.


 


Så landade det en geting modell JÄTTESTOR på träsoffan. Det var den största geting jag sett. Vill inte att den lockar dit kompisar.




T mår bättre men är långt ifrån på topp.
Han lunkar försiktigt fram. Det spänner och drar i såren och han får INTE lyfta eller bära på en månad. 
Han klagar inte, men jag kan se att han ibland har ont. Tur att vi plockade hem allt från Paradiset förra helgen och himla skönt att vi kom ut denna helg och kunde njuta av det fina vädret utan att stressa över allt som måste göras. 

Nu tänker jag lägga mig och läsa en bok.

Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...