torsdag 12 september 2019

När jag har konkurrens av solen



Idag när jag kom hem på lunchen för att rasta flickorna fick jag aningen ont i magen. Vår lilla katt TantKarin kom inte och mötte i dörren som hon brukar... Hon är 16,5 och nästan tandlös... ibland har hon ont och vill inte bli kammad och nu stod hon inte där med "trubbnosen" lyft och med putande underläpp och jag befarade det värsta.

Det behövde jag inte... för i sovrummets soliga fönster låg hon och "smälte". Uppenbarligen var solen mer attraktiv än jag för hon lämnade inte ens platsen för att komma och kräva mat vid köksbordet.



 
 


Det där med den missade lunchen har hon tagit igen för vid middagen tryckte hon i sig en grillad kycklingfilé utan att blunda. Kan vara så att hon är aningen bortskämd men det kommer jag förneka. T påstår att det är för att hon på äldre dagar får mat vid bordet... ALDRIG att hon får det från mig och skulle det vara så att det råkar slinka ner en kycklingfilé från min tallrik så kommer jag aldrig erkänna.


Nu fortsätter vi en torsdagskväll med något att se på tv.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...