söndag 22 mars 2020

"Håll huvudet kallt, hjärtat varmt och händerna rena"




Idag träffade vi Jackson och hans människa. Det var meningen att det skulle vara på den nedlagda fotbollsplanen i skogen, men det blev istället hemma hos Jackson. Himla bra beslut, mossrivning i form av tre dobbisar som springer runt, trädklippning och fika i solen. En jättefin förmiddag typ runt lunch.





Tyvärr håller min kamera på att totalt ge upp, så en ny ska införskaffas så fort jag bestämt vad jag vill ha. För så är det... det är nästan alltid jag som håller i kameran, T kan göra det någon gång ibland, men då viftar han mest runt och man vet aldrig var skärpan läggs. Oftast inte på det som det är ämnat att fotografera. Så... det handlar om den kamera jag vill ha.
Kan tyckas som ett onödigt måste i tider som dessa... men jag måste få annat att tänka på än den pandemi som sprider sig över jordens yta.
Uttrycket "håll huvudet kallt, hjärtat varmt och händerna rena" är vad jag försöker förhålla mig till. 



 
 
 
 
 
 
 


Må gott... så gott det går...






1 kommentar:

  1. Så härligt dem hade det och lät mysigt att ha bus i deras trädhärd. Jag har en Canon Powershot G9 X som extrakamera och den är toppenbra =D

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...