lördag 16 december 2023

Julgranen införskaffad


Ryggskott... så in i vassen himla jätteont. Hur mycket julstämning får man med det... INGET ALLS kan jag tillägga.

Fredag förra veckan, bar jag på N och jag kände att det inte blev bra. Vårdade ryggen med värme och rörelse. I torsdags, när jag satte mig i en kall bil... för kallt var det... för att åka hem och rasta Julia vid lunch... höll jag inte på att ta mig ur bilen. Jisses vad ont det gjorde och att sedan sitta på möte när jag kom åter till jobbet...gjorde inte ryggen bättre. Natten mellan torsdag och fredag, sov jag inte en blund. Jag var upp och duschade varmt mitt i natten, men det hjälpte föga. Igår hade jag tens-apparaten på mig hela dagen och idag är jag aningen bättre... jag skriker inte när jag rör mig och jag kan sitta utan att det ser ut som om jag sitter framåtlutad och ska göra "stora A". Jag börjar se ut som en normalt fungerande kvinna i sina bästa år... Bara det är värt hur mycket som helst.



Idag har T köpt en julgran och den lastades in i hans pyttelilla bil. "Det går toppenfint" säger han. Bättre än att ta min bil och lyfta ur hundburen. Så... idag har han haft en Wunderbaum, modell jättestor i bilen och på fredag kommer N för att hjälpa oss att klä den... granen alltså... inte bilen. Gäller att förtydliga så det inte blir syftningsfel.


 

Nu fortsätter vi lördagen med viktigheter... och i kväll ska vi dricka lite glögg.


Må gott

I´ll be back




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...