tisdag 26 december 2023

Nästan granne är också granne


Annandagen och jag har inte gjort ett skapandes dugg idag. Skulle suttit med studierna, men jag skolkar... prokrastinerar... putsar silverskedar. Jag gör allt jag kan och uppenbarligen är, att göra ingenting, att göra allt för att inte göra något... Hängde ni med där. Det var knappt att jag gjorde det själv. Ibland måste det vara så, för att orka göra något sedan. Alltså... att göra inget och anse det är att göra massor.

Julia fick i alla fall en fin promenad runt slottet. Det uppskattade hon. Vi bor inte så långt därifrån. En rask promenad på ca 15 minuter så är vi där. Alltså... vi bor nästan granne med landshövdingen. Jorå... kanske inte är så att jag "kvistar" över för att låna en kopp socker eller ta ett glas vin... men nästan grannar är vi och det är också att vara grannar... typ. Fast... i ärlighetens namn... vem tusan vill bo i den stenborgen... Jag är helt övertygad om att det spökar där... och är kallt och ensamt. Det ska visst finnas en hyresrätt, förutom hövdingens våning... som det kommunala bostadsbolaget här i stan hyr ut... men... vem vill bo där... det kanske är kallt... ensamt... och helt uuuuuuuuuunderbart att bo där. Förtja om mina 15 år i kö hos bostadsbolaget räcker för att få bo på slottet. Misstänker att det nästa är enklare att bli landshövding och få tillgång till bostad på slottet än den kommunala bostadskön.



 

Nu börja fixa middag. Får gäster i kväll.


Må gott

I´ll be back





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...