måndag 22 juni 2009

En underbar helg

.
Det blev som jag hoppades. En midsommar full av NJUTNING. *LER med hela kroppen* Strålande sol, vindstilla, spöregn, blåst, mulet, halvklart, jobba, vila, vara med familjen och träffa underbara vänner, massor med god mat, skratt och bus. Det är väl i stort sett sammanfattning av vår helg.
.

.
Morfarn och Snyggingen tar igen sig efter en jobbig förmiddag på ön. Att skura båten och att springa runt för att kolla upp vad alla gör... DET är jobbigt det.
.


.
Simone har haft en njutningsfull helg på altanen. Vilket väder det än varit har hon legat där ute och sovit eller vilat. HON kan konsten att NJUTA.
.
.
Snyggingen har haft fullt upp. Det har tränats inkall och sök. Dock inte samtidigt. *Skrattar* Men det bästa som finns är nog när "kongen eller bitrepet" kommer fram.
Igår hade Åke en gulddag. Inte nog med att vädret var TOPPEN och vi åkte till ön... Vi stannde och plockade upp den UNDERBARA Doris och hennes tvåbentingar.
Doris som kan liknas vid Ester Williams (utan tiara) ville genast bada och fick Snyggingen så ivrig på att vilja apportera "flytapporten" att han DÖK i vattnet på det djupa och fick för första gången SIMMA på riktigt. Kan inte påstå att Åke var lika smidig och elegant som Jonny Weismuller i vattnet, men han har potential. *Skrattar*

.
.
Midsommaraftonen spenderades först på ön med tillhörande lunch och jordgubbar. Det var himla gott. På kvällningen åkte vi hem för att moffa godis och grilla. Jag tror nog jag åt HELA dagen.
.
.
Till och med Snyggingen som annars är lite klen i intag av föda... ÄTER som en HÄST när vi är på ön. Det värmer i hjärtat att se. *LER*
.


.

Det är spännande att bo i hus. Jag har fått intressen som inte funnits förut. Växter är ett sådant. *LER* Fast när jag tänker efter, HUR ska man kunna utveckla intresset för växter och odling när man bor i lägenhet och INTE har balkong.
Fick av grannen pelargonsticklingar och har nu planterat dem. DET är kul och det ska bli roligt att se vad som blir av dem. *LER*

. .
Nu ska jag ta och göra mig redo att möta dagen. A och T är på jobbet, Snyggingen sover, Tanterna ligger i någon sorts koma och jag har tänkt att renovera ruinerna.
.
Må gott i sommaren.
.



2 kommentarer:

  1. Tack för en jättetrevlig dag på ön, Doris hon var helt slut när vi kom hem!!
    Imorse fick jag väcka henne!! Tänk om det var en lördag eller söndag för det skulle vara intressant och se hur länge hon sov, till sju kanske....
    Kram J, K å D

    SvaraRadera
  2. *SKRATTAR* Tack själv. Du vet det vi pratade om... Sådana man mår bra av. DET var va det var igår.
    Åke sover fortfarande. Han förflyttar sig bara mellan de olika rummens golv.
    Kul att fröken blev väckt.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...