tisdag 30 juni 2009

Satte Snyggingen i båten och kom i land

.
I morse sa de på radion att det skulle bli årets varmaste dag i dag. Kan inte säga om det blev så eller inte... men varmt var det. När jag tagit kissvändan med Snyggingen vid nio-tiden i morse var han nästan vit runt munnen. DET avgjorde saken. Packade korgen och kylväskan. Fyllde vattenflaskorna och packade in vovven i bilen. På med ac:n till MAX och iväg. Det fick bära eller brista. Snyggingen och jag skulle till ön och jag hade aldrig varit ensam med honom där... Visst hade jag åkt båt ensam med honom tidigare men då har det alltid stått någon och puttat ut båten och någon som tog emot. Nu var jag ensam med att lasta, lossa och styra båten i tio min över vattnet. DET GICK JÄTTEBRA. Jag var så stolt över mig själv och vovven när jag kom fram att jag höll på att spricka.
Det här var vad jag önskade när vi skaffade vovve... att kunna vara ensam på ön med fyrbentingen och ha det fint. Nu är jag där... *LER*

.
Mårbacka


.
.
När vi kom ut till ön och Snyggingen fått av sig "flytningsvästen" gick han raka vägen ner till vattnet och ställde sig.
Där stod han tills jag kom ner och hämtade honom för att äta... När han moffat i sig sin "köttglass" (halvfruset malet kött) promenerade han ner i vattnet och ställde sig igen. Där var han parkerad tills det var dags att åka hem. *Skrattar* Här mådde han bra. Svalkande vatten och svag fläktande bris. Vovven återfick sin rätta färg. *pustar*
.

.

.
Även jag höll mig i vattnet mestadelen av dagen. Plockade sten och Åke inventerade VARJE sten jag höll i. DET var ett viktigt jobb i värmen. *LER*
.


.
Väl hemkomna somnade vovven och sover än. Sonen är och spelar tennis med en kompis, T vattnar blommorna, tanterna vilar och jag ska snart ta natten.
.
Må gott go´vänner... SOMMAR är GOTT.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...