måndag 8 juni 2009

Sjung om studenten och födelsedag

.

Nu har lugnet infunnit sig i familjen... eller... kanske inte. A tog studenten i fredags och samma dag fyllde T år.

GRATTIS

Det är nu det börjar... Livet efter gymnasiet och livet som ett år äldre. Vad händer efter gymnasiet. Förvirringen och osäkerheten är stor, kanske inte för sonen utanför hans väna moder som önskar telningen ett tryggt och säkert liv, men fast arbete och tryggad inkomst. Jag vet inte hur många gånger jag sagt till sonen att "jag litar på Dig, men inte på världen utanför. Den är elak och farlig". JÖSSES, hur ska jag kunna skydda min lille son från allt stort och farligt där ute? *suckar uppgivet* Han pratar om att åka utomlands med kompisarna... DÅ ÅKER JAG MED... bokar rum på samma hotell och går bakom som en skugga. *Flinar nöjt* Japp, så får det bli.

.

.
I fredags stod vi där för att ta emot honom när han kom ner för trappen med den vita mössan på huvudet och betygen i handen. Det var inte så länge sedan jag följde honom till skolan för att börja första klass. Då hade han kortbyxor, sandaler och sommarknän, nu hade han vare sig det ena eller det andra. Kostym och svarta skor. Modershjärtat svällde av stolthet.

.

... Med solen i ögat...
.

.
... och skylten i hand...
.


.
Tack släkt och vänner som kom för att uppvakta...
.
Må gott go´vänner... SOMMARLOV är gott
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...