tisdag 23 juni 2009

Sol - Värme - och nytt fågelbad

.
Lata dagar... för vissa i familjen. *LER* T och A åker tidigt till sina jobb och jag går upp samtidigt som dem. Korkat... Njä... hur kul är det att sitta uppe ensam och kolla på tv, när mina killar sover. OKUL.

Vad gäller fyrbentingarna i familjen kan de konsten att LATA sig. Åke går inte många steg. Har i två dagar försökt långpromenera med vovven... ICKE att det går. Vi har med oss vatten för att han ska kunna dricka men han går bakom med huvudet hängande och suckar. Det blir ingen lång vända mitt på dagen. Han gör det han ska (och det är han bra på) sedan hem och lägga sig på det svala klinkergolvet. Det han orkar göra är att byta golvyta när han värmt upp den han ligger på.
.

.
Karin gör inte heller många knop sådana här dagar. Hon ligger i fönstret och kollar lite eller så har hon intagit någon säng. Det är först på kvällen hon rör lite på sig.
.
.

.
Simone är vår "Solkatt". Hon njuter av att ligga i solen och det verkar som om värmen inte stör henne. Ju varmare det är desto djupare sover hon.

.

.

.





.


.


.

Själv har jag försökt fixa lite vad gäller huset. Inte så lätt i värmen MEN JAG KLAGAR INTE. Finns det något underbarare än sommaren.
Funderar på att ta en vända till ön i morgon... Både jag och vovven kan behöva ett dopp. *LER*
.
.
Högblank - råvit - Precis som jag vill ha golvlisterna.
.

.
Målar golvlister på löpande band... JISSES vad tråkigt det är... MEN snyggt blir det. *just inte skrytig det minsta*.
.

.
Nu har vi även invigt sitt/rygg kuddarna jag sydde till utemöblerna. Busade *Flinar* och satte dit bollfrans på två av dem. *HIMLAR med ögonen* Det låter som om det är det största som hänt i mitt liv senaste tiden... "busar med bollfrans" *ASG*
.
.
T fick himla roligt åt mig igår... Ringde honom på väg hem från affären och berättade att jag köpt ett FÅGELBAD. *LER skitgulligt* När jag berättade detta kunde han se det framför sig och klurade lite på "var ska vi ha det i vår pytteträdgård". Han fick sig ett ruskigt gott skratt när han fick se FÅGELBADET... i storlek som en kvinnas handflata. DET är INTE stort och nu undrade han frustandes... "vilken sorts fågel tror Du får plats där". DAAAAAAA!!! Jag är nöjd i alla fall. *LER*

.
.

.
T har tagit Snyggingen på en cykeltur i kvällssvalkan och jag hör "Allsång på Skansen" från rummet bredvid. Ska ta och fixa lite the och någon söt liten kaka och sätta mig tillrätta för "Mord i Midsomer".
.
Må som GODIS... GOTT
.

4 kommentarer:

  1. Hej Britt, tack för besöket! När jag ser speciellt Karin, blir jag alldeles gråtmild och tänker på min blå perser, den gamle Cleo som lämnade mig för två år sen. Men hans päls och målarfärg gick inte ihop, den dammade ju omkring överallt, så jag fick måla allting utomhus!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Hejsan och tack själv.
    Även vi hade en blå (blå-vit) perser (Gärda) som gick bort för två år sedan. Det är något visst med de där "plattnosade hårbollarna".
    Jag passar på att måla när det är varmt... Då sover tanterna och klarar sig från damm och färg.

    Må gott

    Britt

    SvaraRadera
  3. Hej Britt!

    Tack för din gulliga kommentar, blir så glad. Vilka söta katter och hund du har. Jag tycker att Doberman är så ståtliga och fina! Och den där vita katten är ju helt ljuvlig - hade gärna fått flytta hem till mig :) Så SNYGGT det hade blivit med svarta Rocco och en vit katt *ler*

    Hejja rosa bajspåsar!

    Jenny

    SvaraRadera
  4. *Skrattar högt* Införskaffade rosa påsar igår till den "stora farliga vovven" Männen i familjen har inte sett dem än. De får väl fortsätta med "döskallepåsarna".

    Tack själv för de vänliga kommentarerna.

    Må gott i solen.

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...