tisdag 3 november 2009

45 x 90 cm kakelplatta

.
Är trött på att diska i badkaret och funderar på om jag kan diska och duscha samtidigt. Vet dock inte hur disken blir av hårbalsam. *pustar och längtar till färdigt kök*
Igår var jag och beställde diskbänk, kakel och EN av de tre bänkskivorna vi behöver. Behövde inte åka till Enköping för att få tag i 45 x 90 cm vita stora kakelplattor. Företaget sände ett (litet) prov och igår åkte jag till en återförsäljare här i stan och beställde 14 kakelplattor. Nu håller jag på att leta efter ett företag som hyr ut kakelskärare som tar den storleken på kakel.
.

.
Snyggingen är sedan i fredags lite pipig men det håller på att ge sig. Han tror fortfarande att "om han inte får göra det som pojkvovvar vill göra med flickvovvar när de doftar så där ljuvligt, kommer hela Dobermannsläktet att dö ut". *Skrattar och tycker lite synd om honom* Han är rätt övertygad om att allt hänger på honom.
.

.
Årets första amaryllis är planterad. Det blev en färgglatt vit och jag hoppas den kommer upp till advent, stor, vit, vulgär och nästan "svulstig". Gillar sådana blommor.
.

.

.

.
Nu är det dags att fixa lite att äta. Sonen är ute med Snyggingen, T är snart hemma från jobbet och i min mage "knorrar" det.
.
Må JÄTTEGOTT.

4 kommentarer:

  1. Hej!!
    Vad härligt med amaryllis!!
    Det blir nog ett prakt exemplar :)
    Så dina kattflickor fick också bada?
    Gick det bra?
    De är ju för söta i det tidigare inlägget när de ligger på kartongen :)
    Ta hand om er!
    Kram från Anna och kattpojkarna!

    SvaraRadera
  2. Héjsan... *LER*

    Nej...Tanterna har inte fått bada än. Vi bestämde oss för att vänta med det tills det är färdigslipat i tak och på väggar i köket. Slipdamm har en förmåga att lägga sig och krypa in i pälsen på Tanterna. Till helgen tror jag det blir färdigslipat och Tanterna får krypa i ett BEHÖVLIGT bad. *PUSTAR*

    Må gott.

    *KRAMAR tillbaka*

    SvaraRadera
  3. Mmmmm Amaryllis=) Julen närmar sig - SKÖNT & MYSIGT, tycker vi här i huset;o)

    Hoppas allt är bra med Er i grannkommun!

    Vi hörs väl i luren snart igen =)
    Hälsa hela gänget

    SvaraRadera
  4. Hejsan...*LER med hela kroppen*

    Allt är bra, men jag är trött på att diska i badkaret.

    Saknar Er och hälsa Du också

    *KRAMAR tebax*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...