lördag 21 november 2009

Renoveringen fortsätter och inbrott

.
Vilken vecka... Vill inte göra den igen... ÖppetHus på jobbet och hur många besökare som helst. I och för sig JÄTTEROLIGT, men det blir tidigare mornar och senare kvällar än vanligt och natten mellan torsdag och fredag hade vi inbrott (på jobbet) och det försvann 11 st Mac-datorer. DET är INTE kul när IDIOTER inte kan skilja på "mitt och ditt". "Idioterna" hade skrivit ett meddelande och "tackat för datorerna"... *Flinar rått* Vad de inte visste var att dessa datorer började bli uttjänta och de får inte så mycket för dem på marknden. Märkta, slitna och SEGA Mac-datorer. Men för oss var dessa datorer GULD värda tills nya kommer. *fräser surt*
.
Vad gäller köket fortskrider det sakta men säkert framåt. Idag har vi fått kyl och frys på plats och T var i morse och hämtade underskåpens inredning. *LER*
.

 
.
SnyggÅke har gått och blivit "kärlekskrank" IGEN och går och PIPER HELA DAGARNA. I natt lyckades han även PIPA HELA NATTEN, med ett litet uppehåll mellan 01.00 och 02.45.
Någonstans i vår närhet finns det en JÄTTEFIN och VÄLDOFTANDE löptik och Snyggingen tror ännu en gång att Dobermannrasens HELA fortlevnad hänger på att just HAN gör sitt. *pustar och är rätt skittrött på "pipmarsvinet" i hallen*
.
I förmiddags tog T honom på en vända med cykeln. När de närmar sig "grusraksträckan" blir Snyggingen så ivrig att han börjar skälla av ren glädje. Vid raksträckan (som är ca 500 meter) släpper T upp honom i fart och han får springa så mycket han orkar och samtidigt dra cykeln. Himlars i pannkakan vad det går och Snyggingen springer som en demon. *LER*
.


.

.

.

.

.
Karin har dagtid tagit vår säng som "sitt bo", medan Simone fortsätter att sola framför bygglampan.
.
.
Sonen är just nu på match *håller alla tummarna*, T och SnyggÅke är på väg ut för att roa sig med en "redan dödad boll" och jag ska börja med maten.
.
Må som GODIS... Mat är GOTT.
.

4 kommentarer:

  1. Hej goa du!!
    Oj vad Åke är kärlekskrank :)
    Jag har visat min sambo bilder på dina tanter och vi konstaterar att de är ju som gjorda för att vara tjejer till våra kattkillar :)
    Hur bra skulle inte Simone och Kotten se ut ihop!Som salt och peppar :)
    Så trist med inbrottet på jobbet!
    Jag hade lite trist i veckan för jag fick parkeringsböter på mitt jobb!
    Det hade hux flux kommit upp en skylt som jag inte såg..
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram till alla er!

    SvaraRadera
  2. *LER* Vi har just sagt samma saker här hemma ang. Era "hårbollar". Som "salt och peppar".
    P-böter är SÅ HIMLA TRIST att få. Har fått det en gång och jämförde vad det kostade med HUR MÅNGA SKOR JAG KUNDE KÖPT.

    Må gott även Ni i Smultronlyckan.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Men gud vad tråkigt att dom inte kan låta bli andras saker! En dator är kanske inget värd i dagens samhälle men ett måste för att få vissa saker gjorda jue.. hur skulle det gå om jag blev av med min datorn..då hade jag ju inte kunnat kolla vad du skriver på din sida.. *skojar mitt i all elände*

    Så zita har en själsfrände.. hon är mistluren och han är pipmarsvinet.. blir en fin serenad när dom träffas kan tro *fnissar*

    Och som vanligt ser jag bara en massa goooosiga maggar av era katter.. vill bara borra ner hela ansiktet och goooosa... *ler*

    Hoppas det går fort med att få nya datorer och kul att det börjar arta sig med köket.. *klappar händerna av förtjusning*

    Må väl, kram*

    SvaraRadera
  4. Hejsan... *Flinar*

    Läste i tidningen idag att de har häktat tre personer för inbrottet... *hoppar och jublar* Men jag tror inte att det hjälper oss i dagsläget, utan vi får nog vackert vänta tills nya datorer anländet.

    Vad gäller våra "fyrbenta svarta monster" tror jag de skulle utgöra en FIN, FIN orkester tillsammans. Gruppnamnet är... "Mistluren och Marsvinet"... förkortat... "dubbleM" *Nöjd*

    Du/Ni är väldans välkomna att "köra ner näsa och gosa med Tantmage" när Du/Ni vill. *LER* TantKarin blir väl lite svårare, då hon inte gillar att hångla, men TantSimone är det inga problem med. *himlar med ögonen* Hon lägger så gäran upp sig. *Fruster lite*

    Vad gäller köket är jag RIKTIGT TRÖTT PÅ ATT DISKA I BADKARET och jag längtar tills jag äntligen kan STÅ NORMALT och diska. *LER*

    Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...