söndag 29 november 2009

1:a advent och huset fullt i slipdamm

.
Igår slutade vi "bygga kök" vid 23-tiden och i morse startade vi vid 08-tiden.
Även Snyggingen gick ut hårt i morse med en "springa-som-en-tok-bredvid-cykel-tur" med T och efter det kraschade han i sin bädd och har i stor legat sedan dess. Han var upp en vända när mormodern kom förbi med JÄTTEGODA lussekatter. "Måste väl ha 1:a adventfika även om Ni är mitt i köksrenoveringen och huset fullt i slipdamm" sa hon när hon seglade in med famnen full av "katter" och amaryllis. *LER tacksamt*
-

.

.
Idag har jag målat fönsterfoder och kanten på en bänkskiva som ska ligga under skåp som ska stå på en annan bänkskiva. De måste "lyftas lite" för att det ska gå att öppna dörrarna. Äsch, jag fotograferar när det är klar. BRA blir det i alla fall. *NÖJD*
.
.

.

.
T är just nu till ett möbelvaruhus nära oss och införskaffar överskåpen och till ett byggvaruhus, även det nära oss för att fixa pärlpanel.
Panelen ska vi ha som "täckskivor", då vårt kök annars riskerar att bli "för slätt/platt".
Sonen är på match i Tanås... *Håller alla tummarna*
Tanterna vilar för att orka sova och Snyggingen har "helkroknat" och SNARKAR i bädden. *LER*
Själv ska jag skala potatis.
-
Må gott - Lussekatter är JÄTTEGOTT.
-

4 kommentarer:

  1. Hej hej!!
    Åå lussekatt har jag inte ätit än..
    Får se om jag kan ta mig i kragen och baka lite :)
    Vilken tröttmössa du visar ;)
    Hoppas du haft en mysig första advent!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Hejsan... *LER*

    Lussekatter är så himla gott. "Moffade" i mig fyra stycken.

    Snyggingen var VERKLIGEN en "tröttmössa" i helgen. Vaknade trött, fick rusa av sig på ett eller annat sätt, kraschade i sin bädd och låg mest och "glodde". Typiskt "novembervädertrött". Önskar jag kunde göra lika som han. *LER*

    Må gott.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Tjing i stugan=)
    NU ÄR VI HEMMA IGEN=)
    Gamla trogna Svedala i all ära, här har man en vägfil att åka i...så att man inte förvirrar bort sig...tryggt;))

    Men vi får väl ta en tur i "luren" - hör av mig

    Kram till Er så länge;))

    SvaraRadera
  4. JAMEN VÄLKOMMEN HEEEEEEEEEM... *Kramar om hela henne*

    Vi måste höras så jag får veta HELA ALLTET.

    *Sätter mig ner vid luren och väntar*

    *KRAM*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...