tisdag 17 november 2009

I bygglampans sken

.
När ska solen komma tillbaka till vår kalla värld. När jag efter jobbet tagit mina långa promenader med Snyggingen, känns det som att vandra i en plastpåse med dusch. Även om det INTE regnar, är jag genomblöt när jag kommer hem och håret ser ut som om jag kammat med elvispen. DET är inte kul... *skakar på Shirely Tempel-lockarna*
.
Igår var jag till ett företag inte långt härifrån som börjar på H och slutar på H, och beställde de två sista bänkskivorna. De kommer om mellan tre till fyra veckor... JAG VILL HA DEM NU! *otåligt*
.
Just nu håller T på att göra egna passbitar, då de som hör till köket är obra. Vi har inte något kök som håller standardmått och då får vi fixa därefter.
.
Simone har bestämt sig för att vara med på ALLT vi håller på med och gärna PÅ oss om vi skulle behöva sitta på golvet.
.

.
Hon har även hittat den varma bygglampan och adopterat den som vikarierande SOL. Det är nästan så att jag skulle kunna lägga mig bredvid henne på köksgolvet för att få ljus och VÄRME.
Men HUR skulle det SE UT? *ASG* T, jobbar och jag och TantSimone ligger i lampskenet och njuter. Tanken är lockande.
.

.

.

.

.

.
Snyggingen har tröttnat på vårt BYGGANDE och vill helst bara ligga och titta. GÄRNA I KNÄT. *Skrattar* Å går det inte med hela vovven, då tar han huvudet. Då tror han att hela han ligger i knät.
.
.
Nähä, gott folk. Nu fortsätter köksbyggeriet.
.
Må gott... Det gör jag.
.

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på kissen som njuter... Så mysigt det skulle vara att få mysa där framför lampan... och sola lite...

    Hoppas att de efterlängtade skivorna kommer snabbt så att ni kan få fortsätta...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad mysigt det ser ut när Simone solar sig i lampgasset.. en sån goooosig mage var det väldans länge sen man gosade med.. saknar våra kisse väldigt ofta...

    Gottigt att lägga huvudet på armen.. det är ju såååå tuuuung! (dobbis tankar)

    Ha det bäst.. KRAMAR OM*

    SvaraRadera
  3. Hejsan och jag håller med... I kväll lägger nog jag mig framför lampan (som blir jättevarm) och "solar" lite. Det behöver jag in grårusket.

    Må gott

    *KRAMAR om dem*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...