måndag 23 november 2009

Spisen nästan på plats och Blåöga

.
Spisen är på plats... eller nästan på plats. Den måste ut igen när det ska kaklas bakom och när vi ska koppla på gasolen. Men nu står den där den ska stå och det känns JÄTTESKÖNT. Det har tagit tid att komma så här långt och jag kan skryta med att det elektriska är KANONFINT. *flinar*
.
Snyggingen har fått både fysisk och psykisk aktivitet i helgen, men jag tror att ROLIGAST av allt var när den underbara Doris kom förbi och de släpptes lösa i inhängnaden. Efter det kunde den lilla vovven slappna av och somnade ovaggad. *LER*
.

.
Det roligaste TantKarin hade för sig igår var att undersöka ALLA nya sladdar hon kunde hitta samt alla "paketeringsband". Hon blev som en liten kattunge och sprang runt och jagade både det ena och andra. *LER*
.

.

.
Sonens lördagsmatch slutade med förlust och blått öga. En innebandyboll kan ha en rusktigt hög hastighet och det hade den rakt in i sonens öga och i söndags fick vi uppsöka ögonmottagingen på universitetssjukhuset. Måste säga att det var en HIMLA FIN SERVICE de erbjöd. Ringde in kl. 11.00 och 11.30 fick han komma in till läkaren. Det kallar jag akuttid. *NÖJD* Det visade sig inte vara allvarligt och nu är vi lugnade. Pupillen på hans högra öga var mindre än den på vänstra och det är visst obra.
Som orolig mamma tycker juh jag att sonen ska ha både hjälm, skyddsglasögon, handledsskydd, knäskydd, suspensoar, njurbälte OCH simring när han spelar, men si det tycker inte sonen. MEN VAD I ATTAN... han tränar juh med A-laget och det är STORA killar. Min son som var så liten när han var liten. *muttrar oroligt och börjar blåsa upp simringen*
.
.
Nu ska jag ta och fixa något att äta... Ikväll blir det bland det godaste jag vet... VARM KORV MED BRÖD. *glad* Har köpt sådan där korv som "smäller" när man biter i den. Det gillar jag.
.
Må som GODIS... VARM KORV är JÄTTEGOTT.
d

4 kommentarer:

  1. Hej hopp gummi....

    Fasen vad bra köket blir *ler stort*

    Och en gasspis.. glimrande jue! :) Önskar att vi oxå hade köpt en gasspis när vi byggde vårat hus, nu är det som det är :P

    Hoppas ögat läker snabbt.. har alltid sagt det är dumt att sporta ^^

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Hejsan... *LER med hela mig*

    Tack och JÄTTETACK...och jag är himla glad över att ÄNTLIGEN få "min" gasspis. Isses vad jag ska laga mat.

    Å vad gäller sport... HÅLLER JAG MED. Tycker inte att sonen ska hålla på med sådan däringa farligt trams. *S* Ögat är redan nu bättre, men det ser ut som om sonen varit i slagsmål.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Vilken fin spis ni har köpt!! Min sambo går bara här och drömmer om en gigantisk gasspis typ AGA. Vi får väl se vad det blir av det...

    Tusen tack för din gulliga kommentar om mitt tafatta försök att leka med lera. Det är verkligen jättesvårt men lyktan blev jag glad för.

    Korv... ja det är himla gott det!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hejsan Jenny...

    Vem drömmer inte om en spis modell AGA... Kan säga att den drömmen jag hade kostade 498 000:- och T (sambon) tyckte inte att det var riktigt försvarbart. *LER* Förstår inte vad han menar.

    Måste säga att ditt "leka med lera" blev JÄTTEFINT och jag förstår om Du blev nöjd. Som jag tidigare sa... jag lägger in en beställning. *nickar och menar allvar*

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...