söndag 19 september 2010

Leksandsstol nr 1 klar - 13 kvar i olika renoveringsfaser

.
Idag har det varit en KANONDAG vad gäller väder. Solen har vräkt ner och jag är jättenöjd. Gårdagens regnande var himla trist, men vi fick mycket gjort. Första Leksandsstolen är KLAR och nu är det bara 13 stycken kvar och alla är i olika "färdighetsfaser".
.
Jag ville helst ha ett vitt linnetyg, men jag är för praktisk för det. Blå jeans sittandes på en stolsdyna med vitt tyg gör tyget BLÅTT. Gick då över till svart linnetyg, något som kvinnan i tygbutiken avrådde mig att ta. Linnetyg på en stol är INTE smart då linnet slits ganska fort. "Däremot ett möbeltyg, tvättbart i 40 grader och med linnestruktur är både slitstarkt och snyggt." sade hon... och så blev det och vi är jättenöjda.
.

.

.
Idag har varit en sväng till Paradiset för att "städa lite" inför hösten. Vi tog hem alla matvaror och sängkläder. Vi tömde dass och blomkrukor, samt tappade ur allt vatten ur dunken. Nu är det bara att dra upp båten, så lägger sig Paradiset i sin vintervila. Vi hoppas dock på några fina höstdagar med picknickkorg på ön innan båten tas ur vattnet.
.
.

.

.
Ett mindre monster (Tjärrspindel modell lite mindre) hittade vi i båten när vi for över. Ska dock erkänna att jag tycker den där åttabeningen är läskiga.
.
.

.

.
Nu go´vänner är det dags för mig att dricka lite honungsvatten... ont i halsen.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

2 kommentarer:

  1. Men ååååhh vad fin stolen blev med den mörka dynan mot det vita, så jäkla fräscht!

    Nu har ni bara "ett par" stolar kvar ;)

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Hejsan å TACK... *LER*

    Japp, nu är det bara några stycken kvar.

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...