torsdag 23 september 2010

Ny dator

.
I måndags rasade vår dator TOTALT och idag är jag tillbaka i cybervärlden flera tusenlappar fattigare. Vi tyckte inte att den fyra år gamla datorn som även var lagad vid ett flertal tillfällen var värd att laga ännu en gång. Så nu återstår bara att rädda X-antal bilder som vi inte bränt ner på cd-skivor. Vi var förutseende och hade bränt nästa alla våra bilder utom de två sista månaderna som vi skulle bränna i oktober. DET hann vi inte och nu ska vi se om det går att rädda hårddisken och hämta hem bilderna. Har även fixat en extern hårddisk för dubbla "hängslen".
.

.
Idag när jag kom hem från jobbet (slutar lunch då jag har universitetsstudier att fixa med) tog jag Snyggingen på en lång härlig promenad. Hade kopplet som är fem meter långt så han skulle ha lite frihet. Det är för mycket hus, rådjur och promenerande människor i vår närhet så jag vill inte släppa honom. Vet inte vad han skulle göra om det skulle dyka upp ett rådjur, men det är dumt att riskera något. Rådjuren brukar stå 25-50 meter från oss och studera vad vi håller på med och Snyggingen brukar inte bry sig.
.


.
Nu go´vänner är det dags för mig att återgå till studierna.
.
Må gott... Det gör jag INTE... *Nyser och snorar*
.

2 kommentarer:

  1. Vad köpte ni för dator - en laptop? Jäkligt tråkigt när sånt händer med datorerna, tyvärr så har man alltid för mycket saker på dom som man vill spara men inte hunnit..

    Kanske bäst jag sparar mina bilder på den externa disken.. *tror*

    Ha det bäst gums!

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen...

    Nopp, ingen laptop. Vill sitta bra då jag sitter vid datorn eftersom jag jobbar mycket vid den och vid en laptop sitter man juh som en kratta. *S* Skärmen är för långt ner om jag ska ha tangentbordet där man ska ha det och sätter jag skärmen i rätt höjd... då når jag inte upp till tangentbordet. Samt att jag vill inte ha skärmen så nära utan ca 50 com från där jag sitter. Vill inte böja huvudet för att läsa... MYCKET är det. Därför blev det en stationär dator och jag sitter numer ergonomiskt riktigt. Mamma sjukgymnast så jag vågar inte göra något annat. *ASG*

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...