söndag 26 september 2010

Vårt eget "Fern Gully"

.
Äntligen håller jag på att vänja mig vid att hösten håller på att ta över min tillvaro... eller rättare sagt ALLAS tillvaro även om det i fredags var 20 grader varmt. Varmare än det var i somras på midsommaraftonen. Tog en lång promenad med Snyggingen och tröjan åkte av och jag gick i bara tunna byxor och linneskjorta. Svetten lackade och Snyggingen var flämtig och försökte få vatten i varje dike som hade några leriga droppar. Han misslyckades och lufsade vidare med tungan hängande som en illa knuten slips.
.

.

.
Hösten är rätt cool. Moder natur visar upp ett skådespel som liknar Avatars fantasifulla prakt. Dock än i mindre skala. Det gäller bara att ta sig tid att se. Å VEM HAR DEN TIDEN! När jag ligger där på alla fyra med min kamera (som jag också kan ringa med) mitt i naturen och ska fotografera vårt eget "Fern Gully" stormar SnyggÅke fram som ett stort svart monster i skogen och är nyfiken på vad jag håller på med. Ju närmre "vackerheten" jag kryper med kameran (jag också kan ringa med) desto närmre kommer Snyggmonstret med nosen och buffar på antingen mig eller "vackerheten" och VIPS är älvorna och magin borta. *LER*
.

.

.

.

.

.
Idag var vi en snabbis till Paradiset för att titta till och ta en fika på trappen. Det var värt varje kall sekund och Snyggingen sprang och bara var vovve. DET är han bra på. Vi körde lite budföring, inte så långt mellan oss då Paradiset inte bjuder på mer mark. Hade ingen lust att stå i kallt vatten, men Snyggingen var lycklig vovve och sprang med stor iver mellan oss.
.
Det ser lite "stängt" ut när två fönster är nerplockade och hemtagna för renovering. Men vänta bara tills de är klara, vad fint det kommer bli. *JÄTTESKRYTIG*
.

.

.
Nu go´vänner är det dags för en liten kvällsmacka... Leverpastej och mormoderns salta gurka. DET är GOTT.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
-

2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...