lördag 4 september 2010

Twisting tail

.
POFF... ännu en vecka har gått och jag har som vanligt inte hunnit med.
I torsdags åkte jag och hämtade Bönan som ska vara hos oss några dagar. Det är alltid lika härligt att få ha henne här.
.

.
Idag packade vi matväskorna och åkte till Paradiset. VILKEN HÄRLIG DAG. Sjön låg som en spegel (med lite krusningar ibland) och luften var hög och klar. Liiiiiiiiiiiite kallt, men underbart.
Vi, eller rättare sagt, T har börjat skura taket. Farfar satt i många år och "boffade" på sin pipa inomhus och då kan Ni tänka Er hur det ser ut. Omålat och nästan SVART. Rätt fint om jag ska vara ärlig, MEN vi vill inte ha "inrökt" tak. Det ska i vår målas med "kviststopp" på kvistarna och efter det ska hela taket "spärrmålas". När det är gjort ska vi måla det vitt äggoljetemerpa.
.

.

.

.

.

.

.

.
När T stod på ställningen och skrubbade tak, grillade jag fläskfiléspätt. Det blev himla mumsigt. *NÖJD*
.
.

.

.
Idag hade Snyggingen sin "dansdebut". Vi kallar stilen "Twisting tail".
.

.
Nu gott folk är det dags för en liten kvällsmacka.
.
Må gott... Det gör jag... även om det sviiiiiiiiider liiiiiiiiiiite i halsen.
.

2 kommentarer:

  1. Åhhh vilken fiiiin svansföring :D Ser precis ut som Zitas *ler*

    Ni jobbar och sliter som vanligt, jag önskar jag kunde göra detsamma, så mycket som behöver göras här hemma :(

    Krya på dig och tänk på att vila dig lite oxå ;)

    *bamsekramen*

    SvaraRadera
  2. Hejsan... *LER*

    Jaaaa...visst har han fin svansföring. Bönan kan dock inte visa sin då hon är kuperad... Vi får bara gissa hur hon viftar.

    Må gott och hoppa lugnt.

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...