fredag 22 april 2011

Ägg räknas till både fisk och skaldjur

.

Långfredagen var himla tråkig när jag var liten... Inget att göra och bara skräp på tv. Därför träffar vi numera, alltid delar släkten denna långa fredag och gör det vi är oerhört bra på... VI ÄTER MASSOR och det är just vad vi gjort idag.








Denna långa fredag skedde matnjutningen hemma hos oss och som brukligt är det hos oss fisk- och skaldjursbuffé. Ägg räknas både till fiskar och till skaldjur. Fiskrom är en form av ägg och ägg har skal som skaldjur... Med andra ord "fiskskaldjur" Himla käckt då vi inte vill vara utan ägg till påsken och vi ska ha fisk- och skaldjursbuffé. * Hur logiskt som helst*















Själv tycker jag blåmusslor är bland det bästa som finns... blåmusslor kokta i vitlök, vitt vin, persilja och grädde... Det kan jag äta tills jag svälter ihjäl. Det är som kräftor. Det går åt mer energi att skala och äta än vad man får i sig av köttet.







Vi har även hunnit med att promenera bort den värsta proppmättnaden... Blev så mätt att jag NÄSTAN skäms, men bara nästan.





Nu är det dags för mig att gå och göra ingenting... Det är jag också bra på. Ser att T, sitter och gör just det i en solstol på gräsmattan. Snyggingen som ätit både lax och Janssons frestelse idag, ligger i sin bädd och gör INGENTING. Sonen och hans J, spelar tv-spel och som vanligt är tävlingsandan HÖG där uppe. *LER* Två tävlingsinriktade unga människor och ett spel... Kan det bli annat än TÄVLING på HÖG nivå.

Tanterna, gör det de är bra på... DE VILAR.

Må gott... DET gör jag.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...