söndag 17 april 2011

Hundutställning i Västerås

.
Idag har dagen gått i utställningens tecken... Vi har varit i Västerås och ställt ut Snyggingen och Bönan och nu har vi papper på att de är SKITSNYGGA. *LER*

Dagens domare var Nils Molin, som dömde på ett tryggt och lugnt vis. Han berättade för publiken hur han dömt och varför. Något jag uppskattar. *LER*

.
Snyggingen visades i ringen av Bönans matte, Snygginges uppfödare och fick omdömet...

"Vacker maskulint uttryck. Bra nosparti och stop. Korrekta öron. Bra bett. Bra propotioner. Goda frambensvinklar men är allt för knapp bak, vilket ger för kort steglängd".

Kvalitetspris - Very Good.


Det sistnämda i omdömet... "Allt för knapp bak, vilket ger för kort steglängd" är vi inte förvånade över och anser att det var rättvist bedömt. Snyggingen har juh 0pererat höger bakben (för en skada han ådrog sig när han revade upp insidan av låret på en gren) och därav det korta steget. Kanske korkat att ställa honom nu... men vi ville prova och är himla nöjda.

Vänta bara tills han har driv i steget igen, då kommer Ni märka när det SMÄLLER i utställningsringen... *stöddig*

.
Bönan... fick CK - Certifikatkvalitet *hoppar och jublar*

GRATTIS





Tack för en himla rolig dag, med många skratt och nervösa prassel med påsar. Nu återgår jag till det jag måste göra... typ... stryka.


Må gott... det gör jag.

3 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Vad kul att det gick så bra på utställningen, trots "en allt för knapp bak"!!! GRATTIS! :)))

    Pajen är superenkel att baka, men skulle jag göra den igen skulle jag göra en vanlig smulpajsdeg med lite havregryn i. Jag använde jordgubbar som fyllning och som topping en vanlig marängsmet med vit choklad!

    Receptet hittar du här: http://emmaskök.se/2011/04/hallonpaj-deluxe-toppad-med-vit-chokladmarang/

    Önskar dig en skön och fin söndagskväll!!!
    Må så gott!!!
    Vårkramar♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hahhhahaa;O))) Ja detta med nervösa prassel påsar tycker vi om;O))
    Det roligaste jag hört på länge;O))

    Japp det blev en mkt bra dag och nu ser jag fram emot nästa!
    Liam och matten tackar för idag,bönan och Yola med;O)

    Så Hej Hopp i stugan och ha det så bra;O)

    SvaraRadera
  3. Hejsan Maria... och TACK *LER*

    Nu ska jag träna Snyggingens steglängd... han ska få massage och värme och i eftermiddag ska jag göra paj.

    Hejsan "Tjejernas Matte och Liams mamma" och tack själv för en kul dag. Det där med "påsprassel" är nog svårt att träna bort... måste nog fortsätta med de där olaterna. *Flinar*

    Må gott

    *KRAMAR om dem alla*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...