torsdag 21 april 2011

Kotten har vaknat


Så himla härligt väder och naturen formligen EXPLODERAR av liv. Idag har alla varit lediga och fixat med både det ena och det andra här hemma. Sonen och hans J, har städat bilen, T har slipat fönster och jag har målat det färdigslipade och nu börjar vi bli lite smått hungriga och har VILDA planer på att grilla. (Misstänker starkt att det ska ALLA i kvarteret göra)


Jag har piffat med vita fjädera och pärlhönsfjädrar i år... Alla andra år har det varit ett fyrverkeri av färger i vårt ris, men i år valde jag lite lugnare framtoning... *Skrattar* som om någon bryr sig...





Snyggingen har mest legat och vilat idag. Det är varmt och flocken har irrat runt och krattat här, räfsat där, slipat lite och dammsugit MASSOR... DET är himla jobbigt för en liten vovve att hålla koll på alla och är det lika bra att lägga sig och VILA och snegla lite när någon går förbi.





Idag har jag rensat fram gräslöken. Det låg massor av löv över "tovan" och jag trodde inte att den kommit upp så mycket som det gjort...






I trädgården har det vaknat en kotte, som prasslade runt bland torkade löv. Små piggiga djur som jag blir glad av att se. *LER*







Nu go´vänner är det dags för mig att lägga köttet i marinad och trimma kvasten... Ska packa katten och chokladpralinerna innan färden till Blåkulla.



Må gott... Det gör jag.

3 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Vilken vacker bild på påskfjädrarna.... ♥ Att få och fixa och trixa hemma, oavsett om det "bara" handlar om att ändra färgställning på påskdekorationen, är ju en supermysig sysselsättning.... kanske inte livsnödvändigt, men inte heller bagatellartad... "ler"!

    Hoppas att du och dina kära får en skön och fin påsk!!!

    Här ska mysas.... men inte förrän i ikväll, för idag blir det till att skriva skriva skriva!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan Maria och tack *LER*

    Här har lugnet just infunnit sig och vi har tagit en promenad med Snyggingen... Nu återstår disken och godisfrossan.

    Hoppas även Ni får en superduper påsk.

    *Stor påskkram*

    SvaraRadera
  3. Hihi, jag ser att vi har samma stil när det gäller inredning.

    Du har en roskruka och jag har precis köpt mig två stycken! :D :)

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...