onsdag 13 april 2011

Vårtrött

.
Är så himla trött... vårtrött kallas det visst och det hjälper inte vad jag än gör. Igår gick jag och lade mig redan kl. 20.10 och somnade DIREKT. Sov som en stock och vaknade 9,5 timmar senare och FORTFARANDE TRÖTT. Jag fattar inte detta.
. .
.



Idag har vi varit på återbesök med Snyggingen till veterinären... ALLT såg JÄTTEBRA ut och såret läker finfint. Tyvärr måste liten vovve fortfarande ha munkorg på sig när han är ensam och på natten när vi ska sova. Han vill väldigt gärna slicka och smågnaga på ärret och det får han INTE.



Tanterna har återfått sitt älskade vår-sommar-höst-rum och så fort solen värmer på står de och slår på altandörren för att komma ut. Sedan ligger de båda där ute tills kylan kryper in och det är skönare i köksfönstret.

.

.


Fick hjälp av sonen och hans J med att räfsa av gräsmattan från vinterns tillplattning. Det var lite "knorrande" och "stånkande", men de gjorde det och bra blev det. *NÖJD*


.


Vi fortsätter att renovera fönster *pustar* och nu har T dragit igång med det fönstret (av de två vi tog hem över vintern) som behöver renoveras "hårdast". Detta fönster är illa åtgånget av tidens tand och vädrets makter... Många delar måste bytas innan jag kan grunda med linolja blandat med terpentin och därefter linoljefärg i minst två lager... misstänker tre.

.

.



SnyggÅke har vant sig vid att ha munkorg... ÄVEN om han inte gillar det. När den kommer på, lägger han sig ner och sover. Finns inte mycket mer att göra för liten vovve. Han upptäckte häromdagen att det är SKITSVÅRT att dricka vatten MED munkorg.




Nu go´vänner är det dags för mig att plugga lite och efter det ställa mig och stryka...


Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

2 kommentarer:

  1. Hej gums.

    Inte skall du bli förtvivlad över att ni skall hitta på skojsigheter.. det kommer fler tillfällen för oss att komma upp.

    Vi får helt enkelt kolla om vi kan titta upp någon lördag, men det får bli efter min operation isåfall.. för helgen efter påsk så är det helgen innan operationen.

    Vet att vi är långlediga första helgen i juni, men kan vi vänta så länge tro?

    Sköt om dig min vän så ses vi alldeles säkert snart! :)

    Kramar om massor*

    SvaraRadera
  2. Japp...*LER* det låter bra...

    Må gott

    *KRAMAR om`na och trimmar kvasten*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...