fredag 13 maj 2011

Orkar inte vara som vanligt

.
Äntligen fredag och ÄNTLIGEN är det en helg utan stress. Snyggingen är fortfarande justerad och linkar runt här hemma med sitt numera blå bandage.
Vi tempar honom, har sårvård tre gånger per dag och går korta max tio minuterspromenader fyra till sex gånger om dagen... Livet hemma går i ultrarapid och Snyggingen finner sig i det och som de sade på Strömsholm... "han har fullt upp med att läka i det vi sytt och orkar inte vara som vanligt". Detta tar Tanterna hänsyn till och håller sig på sin kant.


Vårt äppelträd har nu inte bara knopp utan BLOMMOR... jag vakar som en hök över de ljuvliga skira små blommorna.




Igår när Snyggingen och jag tog en av våra tio minuterspromenader hittade jag MASSOR av liljekonvaljer och några hade till min lycka slagit ut... Detta brukar juh hända före mors-dag... Kunde inte låta bli att plocka några, vilket känns på doften i hela köket.


Nu go´vänner är det dags för mig att moffa smörgås och kolla vad den numera platta burken har att erbjuda.
Må gott...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...