söndag 29 maj 2011

Även Paradis har kök

.
Idag är det alla mödrars dag och det har vi firat hos mina föräldrar med god mat och många glada skratt.

JÄTTEGRATTIS
TILL
MAMMA





Underbar lax, med purjo, grädde och färsk potatis... Blåbärspaj som smälter i munnen och "marsipansås". Kan man fira en mors dag med godare mat än så... NÄE... *JÄTTENÖJD och fortfarande mätt*.


I rabatten prunkar numera de där blå irisarna och en STOR vallmo som i dagarna kommer slå ut. Dessa stod och tryckte och förde en tynande tillvaro i tujahäcken. Hittade dem och tre pioner av en slump och nu har de alla fått bättre ställen att stå på. Pionerna ville inte blomma förra sommaren, men nu har de MASSOR av svullna knoppar och jag räknar med att nästa sommar är det ännu mer. Med lite mer koskit kan jag nog få ordning på de små tjuriga svulstiga blommorna, som för övrigt är mina favoriter. Ju vulgärare och svulstigare blommor desto mer gillar jag dem... *LER*






Håller nu på att stryka de sista varven med linoljefärg på Paradisets köksfönster... Även ett Paradis har kök som har fönster som måste målas... 


Snyggingen tog en promenad med den där morfarn idag och efter det har vår lilla fyrbenting sovit... "Fötja" vad morfarn gjorde med vår lille pojk då tröttheten blev honom så övermäktig. *Skrattar*


Att Tanterna vilar hela dagarna för att orka sova är vi inte alls ovana vid... TantSimone ligger på altanen med linoljedoft i näsborrarna och sovar så fort hon får chansen... Hennes plats på jorden är i värmen och gärna i solen... Vår lilla Solkatt.


Nu go´vänner är det dags för mig att ta lite kvällsmat... Ikväll blir det jordgubbar och yoghurt naturell. T tänkte ta en pizzaslise som ligger och "skräpar" i kylen... Sonen och hans J sover hos J i kväll, så vad de ska moffa på har jag ingen aning om...men jag är säker på att det innehåller massor av godsaker...
Sedan vill jag passa på att tacka min underbara skatt, min son för den fina presenten jag fick av Dig...

TACK
DU
FINA

Må som GODIS... JÄTTEGOTT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...