torsdag 2 juni 2011

Kampen mot "Masktrosorna"

Hela familjen är ledig och just nu stormar vi runt och väntar på solen... OM solen tittar fram, packar T och jag in oss och Snyggingen och åker till Paradiset och jobbar. Vi kommer hem när det knorrar i magen. Sonen och hans J vill inte bli med så de får vara hemma och klippa gräs och bättra på solbrännan. OM inte solen tittar fram, blir det renovering av Paradisets fönster som ligger spridda i hela huset.


OM det blir gräsklippning ska även kampen tas upp vad gäller gula solar i gräsmattan fortsätta. Blommorna är himla vackra och även fröbollarna, MEN jag vill INTE ha dem i VÅR gräsmatta. Fel färg liksom. Gult har jag valt bort. *plättenkel logik, om gult är dissat, ska det bort även från mattan*


För några år sedan hade mina föräldrar en liten grannpojke som en dag trängde sig genom häcken in till min mamma som stod med sin fantastiska världsdel i vädret och rensade rabatten. Tulpanerna stod i sin fulla prakt och det formligen exploderade färger och former på alla blommor. Pojken kom storögt fram till min mamma som nu hade sträckt upp sig i hela sin lekamenlängd, och han tittade på rabatten och sade... "ååååå, har ni ALPANER, hemma hos oss har vi bara MASKTROSOR". *Skrattar*









UPPS... nu kikar solen fram... och jag som inte har packat fikakorgen och väckt sonen... han som ska klippa gräset och ta upp kampen på solar i mattan på hemmaplan, när vi andra renoverar i Paradiset.

Må GOTT...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...