söndag 15 maj 2011

Röjning i Paradiset

.
Idag har vi haft en dag i Paradiset utan vovve. Sonen stannade hemma och var vovvevakt. Nu vet jag vad flera av Er tänker... "en hund som snart är fyra år ska väl kunna vara ensam några timmar" ... å det kan han normalt, men vi vill inte riskera något, då han skadade sig för några veckor sedan och är sydd i "hälen" på vänster framben. Det får inte hända något för då blir jag TOKIG. Han har varit justerad så länge och nu vill jag inget högre än att vi ska få en vovve här hemma UTAN bandage och munkorg.
.


I förmiddags kom morfarn förbi och hämtade mig och T. I bagaget hade han motorsågen för det stod Paradisröjning på schemat. Sist vi var där, såg jag några träd som inte hade tillstymmelse till löv och de skulle väck. Tack snälla för hjälpen.
Vi hade tänkt att lägga det vi averkat på "sprängudden" men där var det redan upptaget så vi vågade inte närma oss... Blicken den lilla andhonan gav oss var av typen... "JAG DÖDAR DIG OM DU ÖVER HUVUD TAGET NÄRMAR DIG MITT BO"... Med andra ord... Paradiset har en MÖRDARAND på sprängudden och hon är INTE att leka med.




Har hunnit måla fönster... och med den här färgen få man banne mig inte ha bråttom. Tre dygn är torktiden mellan strykningarna... men bra blir det. *Skrytmaja*


Nu är det dags för mig att gå och göra något annat än att sitta här...
Må gott...

3 kommentarer:

  1. Hejsan gums :)

    Det är väl skönt för lillgubben att få vara hemma och bara ha det bra - tids nog får han ränna omkring på Paradiset *ler*

    Ni är så jätterediga, jag känner mig som 80-åring om man jämnför dig med mig.. hihi

    Börjar bli lite tråkigt att inte få göra ngt, snart skiter jag i det och börjar grejja iallafall ;)

    Vad sägs om att vi kommer och hälsar på er i början av juni?? Ev. den 3:e tror jag.. har inte pratat med güben min ännu dock :P Visserligen är Zita i slutfasen av sitt löp då, funkar det ändå tror du - med lillman menar jag och hans sår?

    Massor av kramisar <3

    SvaraRadera
  2. Hejsan Tjejen... *LER*

    Isses...den 3;dje...är jag inte hemma...det är bara T som sitter i stugan då. Ska hjälpa min systerysters yngsta att klä sig till bal och vem fick stora förtroendet att klä flickebarnet och fotografera skönheten... *Pekar på hela mig*
    Sedan vet vi inte hur det är med Snyggingens sår... ska träffa TantVeterinär på onsdag. Vi får kolla någon dag när jag är hemma...

    Hoppas allt är bra med Dig och att Du hittar gottit att äta.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Vi kanske skall vänta till semestern eller så hittar vi kanske ngn annan helgdag när vi kan komma upp :)

    Jorå, det finns ett och annat gott att äta - dock inte så roligt att mosa/puréa det men det kommer snart att jag får äta mat som vanligt :)

    Kramar om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...