torsdag 10 januari 2013

Nygammal på jobbet



Snart har en hel arbetsvecka gått och jag fattar inte vart den tog vägen. Kom tillbaka till mitt "gamla" jobb i måndags och ibland känns det som om jag över huvudtaget inte varit borta en termin och andra stunder känner jag mig HELT NY på jobbet. En märklig känsla. Jag sitter i ett nytt rum, vid mitt gamla skrivbord, med min gamla dator och min invanda stol... hemma... men ändå... inte.









Så var det det där med att "ta tag i sitt liv och volangerna". Fruktsallad till frukost och försök till nyttigt under HELA dagen... för att TRYCKA i mig middag OCH choklad när jag kommer hem... Det är jag i ett nötskal. Vad då "STÅ EMOT"... det finns inte i min sinnesvärld. En frestelse är väl till för att man ska falla för den... ELLER?

 


Nu... åter till verkligheten... Har lite handdukar i tumlaren som INTE viker sig själva... DET är sant.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Trevlig helg gumman!
    Puss och kram♥

    SvaraRadera
  2. Ja det är trist det där med att man inte kan/får äta allt som är så gott.
    Jag försöker undvíka socker så mycket det går men är ju en riktig gottegris egentligen så det är svårt men går ändå hyfsat bra. Försöker särskilt att inte äta för mycket på kvällen utan då hellre på dagen så hinner man göra av med det förhoppningsvis.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker stå emot... men godis/mat/moff-råtta som jag är, är det HIMLA svårt. Tur att hundpromenaderna hjälper mig mot den värsta volangbildningen. *LER*

      Ha en fantastisk helg

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...