söndag 20 januari 2013

Problem med bildinlägg!


Men är det BARA jag som har problem med att lägga in bilder i blogspot??? Nu har jag provat på tre olika datorer. Jag startar explorer för att lägga in bilder och skriva text i bloggen... DET GÅR INTE. Jag måste in på firefox för att kunna lägga in bilder i mina inlägg. DET gillar jag inte. Ska jag sedan göra något med färger i texten, går det INTE från firefox, utan då får jag gå in och redigera i explorer. Detta är inte bara på min dator hemma, utan på fler. Är det någon där ute som vet vad det är för fel? Ska jag göra någon form av uppdatering som jag missat?






Annars... en fantastisk helg. Igår - hos mina föräldrar mitt i fikat, seglar Sara (systerdotter) in... Lång och vacker som en dröm... och henne fick jag krama lite på. Det gäller att passa på när min egen son inte är hemma alla dagar.

Idag... har jag fått krama på honom... sonen. Det värmer modershjärtat när han kommer hit, äter, sover lite, hjälper till med det vi ber om (utan att sucka eller protestera) sover lite till, kikar på en film, kramar på sin mamma... och säger att han älskar henne (läs mig)... DET är den högsta vinsten jag kan få... och idag har jag vunnit.













Idag fick jag även för mig att skänken i arbetsrummet skulle byta plats med byrån i sovrummet... Jag fick igång både T, sonen och grannen... Det gick inte att få den runt i trappen... skänken alltså. Något fel var det, för den har stått i sovrummet förut och då fick jag igång T, sonen och en annan granne att bära ner den. HUR vi (T, sonen och grannar) fick upp den senast vet vi inte... MEN NU GICK DET INTE. Så är det. Jag var alldeles svettig bara av att se dem vrida och vända åbäket... för det är det... ett STORT åbäke. Många lådor och tung som en flygel. Den får stå kvar i arbetsrummet och byrån fick komma tillbaka till sovrummet... Jag får tänka om. Jag tror att senast den for upp och ner... hade vi ingen ledstång i trappen och därmed en decimeter till att vrida på.

Nu... en film och en balja popcorn.

Må gott... Det gör jag.


2 kommentarer:

  1. Gällande dina problem med blogger... jag vet att jag har läst någonstans att det finns koder att hämta (och det är ju bra). Men jag kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det (mindre bra). Kanske någon annan vet och kan hjälpa dig?

    Däremot vet jag att bloggen fungerar bättre om man använder Google Chrome. Jag antar att det är det Blogger vill (att du använder den webbläsaren) och det kan man ju tycka vad man vill om. Men om du laddar ner programmet, så tror jag faktiskt att dina problem kommer att lösa sig.

    Kram och Puss och Kärlek från mig, bortanför trätopparna, på andra sidan skogen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Suckar uppgivet* har "chromen", men gillar den inte. Det har väl mest med vana att göra.

      Hoppas Ni har det bra bortom trädtopparna på andra sidan skogen.

      *KRAMAR om`na skitmycket*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...