lördag 13 juni 2015

Helsingborg - Köpenhamn - Studenten - Paradiset

 
 
Vilken vecka... JISSES... Allt har gått i full fart och jag har inte riktigt landat än... Gått på kurs i Helsingborg - "Fiskbad" i Köpenhamn - Pittoresk färgklick i hembygdsdräkt och njuta studenten och slutligen Paradiset med röjning.
 

 
 
 
 
 
Kursen handlade om dövblindhet... och vi fick många bra föreläsningar - uppgifter och så många skratt.
Att rusta sig för att inte se och höra tillhörde uppgiften... att sätta sig in i situationen. Jag lovar... det var och är svårt... och vi var många som kände paniken smått pirra i magen när vi även skulle ledas ner för trappor... och FIKA med detta på oss.
 
 

 
 
Vi hade en eftermiddag i Köpenhamn...


 
 
 
Passade på att testa FISH - KISS... det killade och kändes som små elstötar i början... för att gå över till behagligt... Fötterna är fortfarande jättemjuka.
 

 
 
 
 
 
 
 
Passade på att prova MÄNGDER med skor... och ingen klack under 10 cm... Jamen va... en kvinna får äga hur många skor som helst... och ingen skogarderob är för full...
 

 
 
 
 



Igår firade vi studenten på jobbet... Att ha gymnasieskolan som arbetsplats är en ynnest... för varje år får jag fira student... jag får sjunga "studentens lyckliga dar"... varje år... och varje år får jag vara med om en spektakulär och fantastisk show... och jag gråter lika mycket varje år...
 

 
 




Igår... efter studenten... åkte vi till Paradiset och röjde sovrum... och fixade en ny vindslucka då dem gamla sitter (numera satt) över sängen... Vill inte ha en lucka över mitt huvud när jag ska sova...

Bönan... som sedan söndags förra veckan varit hos mina föräldrar...vilade... Det behövde hon efter några dagar hos pensionärerna... Himla jobbigt med pensionärsliv.


 
 
 
 
 
 
 


Nu är vi hemma... tvättar och kikar på tv. Tar en lugn lördagkväll... och äter en macka...

Må gott


2 kommentarer:

  1. Har en känsla av att du är bra på ditt jobb, du är engagerad!
    Nu är det sommar även om vädret fortfarande är upp och ner. Och det innebär ju fix i Paradiset förstås.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massor i Paradiset... men det är kul

      Må gott och ha en fin vecka.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...