lördag 6 juni 2015

Trotsade väderleken och nätshoppat

 
 
 
Nu är Bönan trött... Vi åkte en sväng till Paradiset... vi trotsade väderleken och chansade... Inte en droppe föll på våra huvuden. Ska i ärlighetens namn erkänna att det blåste mycket när vi åkte ut... och det blåste ännu mer när vi åkte hem... Nu skiner solen som en tok och det blåser TOKMYCKET och om vi väntat, skulle vi inte haft en chans att åka över sjön hem. Men... denna gång hade vi flytvästar på... jahapp... det hade vi... kan tillägga att vi var herrejössesblöta när vi lade till vid bryggan.
Nu är hon i alla fall... jättetrött. Det är jobbigt att vara vovve i Paradiset.
 
 
 
 
 
 
Joooo... glöm att berätta... Jag har shoppat på nätet. Inget jag varje dag gör, men nu har jag gjort det och jag är supernöjd.
Har länge gått och funderat på vad jag ska ha på väggarna i arbetsrummet... typ... sex år... och de har varit tomma... som en omålad kanvas ungefär... vita... råvita. Så vita att jag fegat länge med att sätta i en spik för att hänga en tavla... Men... nu är det gjort och trycken köpte jag hos Bodil... Snabbt... och säkert gick det.
Ramarna... köpte jag på ett annat ställe... som börjar på I och slutar på KEA... också snabbt och säkert.
 
 
 
 


Nu... dags för choklad och något på tv.

Må gott.


2 kommentarer:

  1. Så fina och stiliga tryck, snyggt!
    Ha det fint i blåsten (här blåser också så jag blir galen)!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...