tisdag 16 juni 2015

När grannen dansar naken

 
 
Idag kom grannpojken över... Ni vet... han som har en farfar som sitter på ett fluffigt moln med SnyggÅke och äter köttbullar och makaroner... Han... grannpojken kom... och tittade på mig med sina stora ögon och sa... "vet du... förra gången när jag rymde hit fick jag en bulle"... Inte en blinkning eller ett drag på smilbanden... så jag tänkte att, nu är det allvar...
"Jag har ingen bulle" svarade jag... "men en kaka. Blir det bra"?
Han nickade...
Jag gick in i köket och hämtade en kaka... och när jag kom tillbaka till grannpojken tog han emot den med ett "TACK"... Väluppfostrad grabb.
"Men du" sa han och spände ögonen i mig... "Det här är ingen kaka, det är en hallongrotta"... Jisses... grannpojken kan sin kakbok.
"Helt rätt" svarade jag. Sedan fortsatte jag med att fråga vad storasyster och mamman gjorde... och med kakan fortfarande i handen, obiten... svarade han... "Dom dansar nakna".
Här brast det för mig... jag var tvungen att gå in och fnittret bubblade upp ur min strupe...
Jojo... av en liten rymling med hallongrotta i handen fick jag svar på vad grannen håller på med.
 
 

 
 
 
 
 


Nu go´vänner... ska jag ta tag i resten av dagen... och det är INTE att dansa naken.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Ha ha Haaa Vilken härlig händelse!! Helt underbar! Dessa små barn kan verkligen roa en...och där får man ju alltid höra sanningen...hi hi...
    Finaste Bönan njuter i sin bädd ❤ Drömmer kanske om Paradiset..
    Hoppas ni har finare väder än vad vi har, idag känns det HÖST...
    Men vi trotsade vädret och gick en tre timmars tur i skogen...semester ÄR skönt!!

    Kramar från oss i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Nu var det inte riktigt sant... Hans mamma dansade inte naken... Var tvungen att fråga...

      Må gott

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...