onsdag 24 juni 2015

Maskineriet gick sönder

 
 
Jag klipper sällan eller ALDRIG gräset... Har ganska jobbigt med gräsallergi, speciellt om det är så att det är nyklippt... Blir snorig och ögonen rinner... därför överlåter jag detta till T... UTOM IGÅR... när något hände i mitt huvud.
Tittade på gräsmattan, som vi förövrigt INTE skulle gödsla... T missade det och i våras VRÄKTE han på skit på mattan och den växer herrejösses... som sagt... jag tittade på gräsmattan och insåg att den var hög. Tog lite spray i näsan och satte på mig gummiskorna... plockade ut gräsklipparen, modell handjagare... och startade operation klippning - snorning - ögonrinning... Det gick rätt bra första tagen... sedan hände det... Maskineriet gick sönder... ja då menar jag inte mig... utan själva gräsklipparen... Jamen va... ska den inte hålla längre än 7 år!?! Den går ju inte ens på el eller bensin.
 
I morse tog T med sig förödelsen till jobbet... "Den fixar jag på verkstan" sa han... jamensåatt... Han inser vidden av att fixa detta snabbt, för annars åker han på att köpa en sådan där självgående historia och det tycker han är lite pinsamt på den lilla plätt gräs vi har. Något jag INTE kan förstå... Finns det någon gräsmatta som är för liten för en självgående gräsklippare? Nopp... det gör det INTE.
 
 

 
 
 


Bönan däremot... bryr sig inte om gräsklippning eller trasiga saker... bara hon får mat, roligheter och vila.




Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...