torsdag 18 juni 2015

Svårt att njuta

 
 
Första dagen på min sommarledighet... och som vanligt är jag så speedad att jag inte kan njuta än. Just nu känns det som om jag går uppför en trapp som aldrig tar slut. Tungt, segt och oändligt...
Det blir bättre... det blir det... Det brukar till och med bli himla bra... Måste bara sluta tänka jobb och varva ner...
 
 



Annars... förbereder jag för midsommargäster... Det tycker jag är kul... T håller på att "laga huset". Någon ägare innan oss... kunde inte riktigt det där med hur panel ska sättas och nedersta plankan genommurken... Den är nu utbytt och en plåt ska sättas över... Blir nog himla bra det här...
 
Vi hade hoppats på att kunna åka till Paradiset... men väderleken lovar ju inte strålande sol och 30 varma grader precis... Regntunga skyar och "hutterväder". ISCH... 


 
 


Nu... en vända på tv-tablån och fruktsallad... Jomensåatt... får det allt bli.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Att inte kunna koppla bort jobbet känner jag igen. Förr kunde jag lösa problemen på min fritid men det kan jag inte längre, det blir bara grubblerier. Att byta miljö är bra, då går det att koppla av, det räcker att jag åker till stugan .... så du behöver nog komma till Paradiset. Bra att du har kalas att förbereda, det kan uppta tankarna på ett bra sätt.
    Vilket underbart fågelbo! Är så kass på fåglar, är det starar??
    Jag hoppas du får en trevlig och glad midsommar!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med fågelungar är inte det lättaste... Jag tror att det är björktrastar... men jag skulle inte sätta en slant på det :-)

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Ja vädret är inte det bästa, med regn och blåst...men det är skönt väder att ta en långis med sin älskade dobbis, han gillar det här vädret...fast han är spanjor :-)
    GLAD MIDSOMMAR till er ❤
    Kramar från oss i Skåneland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bönan gillar INTE regn... men hon kommer från Ukraina.

      Må gott och ha en fin fortsatt midsommar

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...