söndag 14 juni 2015

Innan blommorna blåser sönder

 
 
Idag har jag hunnit vara ute i trädgården och njuta av de blommor som inte blåst sönder, för isses vad det blåst och fortfarande håller på.
 
 


 
 
 
 
 
 
 


Fast vi kunde inte hålla oss från Paradiset... Vi lastade takräcket fullt med virke som ska bli en brygga... inte takräcket utan virket... Vi bar det ner till bryggan... en promenad på ca 500 meter... vi lastade det i båten och åkte över...




Vi hann röja mer i sovrummet inför fönsterbyte, ommålning och golvläggning, innan det blåste upp mer och vi beslöt oss för att åka hem... Det vågade redigt vill jag lova, när vi åkte över sjön.



 
 


Nu är vi hemma... ätit fruktsallad och T har gått ut för att skrapa huset på baksidan... Jag har vilda planer på att ta mig an strykhögen... DEN ÄR STOR.

Må gott

1 kommentar:

  1. Vi hade ett par sommardagar här men nu är det kallt och blåsigt som vanligt igen. Vallmon är magnifik när den vecklar ut sig, mina har inte slagit ut än.
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...