söndag 1 maj 2016

Det blev en vit Stringhylla



Arbetsrummet är inte lika stort tilltaget som det vi hade i "Plupphuset", men det räcker. I "Plupphuset" var det enbart arbetsrum, men i lägenheten är det i kombination med gästrum och vi har verkligen fått tänka till för att få det bra.
Gick och funderade på en hylla och i fredags bestämde jag mig... och det fick bli en vit Stringhylla och jag är himla nöjd över valet.






Arbetsrummet/gästrummet är INTE stort. Det är den gamla pigkammaren och den mäter hela 6, 5 kvadratmeter. Det är precis så vi får in en säng på kortsidorna i rummet... och då är det inte många centimeter över, ett litet skrivbord och ett knallrött plåtskåp har vi också lyckats få in utan att det är jättetrångt. Japp... det är INTE stort. Annars är lägenheten väl tilltagen. 118 kvadrat och högt i tak... Den är en tredjedel av Paradisets HELT yta. 





Allt händer så himla fort nu... och på onsdag fyller sonen år. Present är införskaffad och inslagen och jag är övertygad om att det han får kommer till användning.






Nu... ett litet kliv för mänskligheten men ett STORT steg för mig... Nu ska jag lägga på en matta i hallen. DET är först i dag som golvet är fritt från kartonger så det går att göra det.

Må gott




2 kommentarer:

  1. Stringhyllan är en bra uppfinning! Barnen har varit här och snott våra stringhyllor så vi har inga kvar - men det finns nya att köpa.
    Känns som ni börjar få lite ordning i er stora lägenhet.
    Fint paket sonen får - undrar just vad det innehåller?
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. :-) Mycket kvar innan det är "ordning". Retar mig mer och mer på de "hudfärgade" tapeterna som är kvar i några rum. Såååå... det är en tidsfråga innan de är försvunna.

    Må gott i solen.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...