söndag 22 maj 2016

Det gör ont att använda huvudet




Lika mycket som jag älskar Paradiset, älskar jag att bo i stan... Att kunna gå i parkerna UTAN att behöva klippa gräs eller rensa ogräs, det gillar jag.
Igår hade jag trädgårdspyssel i Paradiset. Lådan med örter fylldes på. Farfars gräslök klarade ännu en vinter och den har hängt med i snart 30 år. 
Vi får nog ta tag i det där med att "svirra gräset" innan midsommar... för det börjar växa "kämpahögt" redan nu. Annars... får allt som gror i Paradiset fortsätta växa... UTOM grodblad. Det fixar jag inte.


 


En maskros i Paradiset är välkommen... men på gräsmattan i stan är det ett ogräs. Ett fint gult ogräs som blir till en fantastisk vit boll.


 
 


Under vår balkong har syrenen börjat slå ut... och jag behöver inte klippa bort de vissna blomklasarna sedan... Det är lyx.




Vi beslöt oss för att inte åka till Paradiset idag. Här i vår lilla stad har det blåst och väderleken har "lovat skurar" till och från.
Vi stannade hemma och tog tag i livet i en lägenhet där vi ännu inte bott in oss och någon av oss använder huvudet... typ INTE jag.
Vet inte riktigt om jag har något huvud. Fick åka in för en och en halv vecka sedan och röntga huvudet då jag gjort ett stage dive och publiken "glömde ta emot mig". Trodde jag bara slagit i rumpan, men det visade sig att även huvudet och resten av min kropp fick sig en redig omgång... Gul och blå hela jag.
När jag röntgat huvudet sa läkaren att "hon inte hittade något"... så uppenbarligen har jag inget huvud... typ... men en hjärnskakning åkte jag allt på... så jag är kvinnan utan huvud men med en hjärna som skakats om. T däremot har både huvud och hjärna och han använder båda och sist sade han att det gjorde ont.


 

Nu har jag en gardin att sy.

Må gott



1 kommentar:

  1. Jag tror att ni har det prydligt i Paradiset, du bara är sån! Vad håller ni på med? Var rädd om era huvuden!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...