lördag 14 maj 2016

Tar hänsyn till gyllene snittet och livet i tavelhängningar




Förra helgen hade vi i runda slängar 24 - 27 grader varmt och jag njöt i fulla drag. Min kropp och själ började leva igen och jag ville inte dagarna skulle ta slut. DET gjorde de och idag i skrivandets stund är det 6,1 modiga grader och småduggande i luften... JAG HATAR DET... jag vet, det är starka ord men på sant... jag verkligen hatar det vädret.
Så vad gör vi... en sur jag är inte någon bra jag... Vi målar över de hudfärgade tapeterna och syr ännu mer gardiner. Kan vara så att jag shoppar aningen lite också... Glädje i påse är aldrig fel.





Sovrummet börjar bli klart. Vi har dock inte fått upp några tavlor än... men det är typiskt mig. Det kan dröja innan jag låtit tavlorna "mogna till sig" och hamnar rätt. Först då åker tavelspiken upp och tavlan hängs på plats. Jorå... det är en hel vetenskap det där med att hänga tavlor och för en himla massa år sedan var det mitt jobb... att hänga en kommuns all konst och även bygga utställningar åt den kommunens museum. Jahapp... det gör det inte mindre lättare. Har ju ett gyllene snitt att mäta in och ett liv i rummet att ta hänsyn till...


 


Nu väntar en vägg att spacklas.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...